Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hry R.U.R. a Ze života hmyzu v rukou britských cenzorů, divadelníků a nakladatelů
Šaričová, Draga ; Kudlová, Klára (vedoucí práce) ; Charypar, Michal (oponent)
Diplomová práce zkoumá proměny dramatických textů nejstarších českých vydání her R.U.R. a Ze života hmyzu a porovnává je s jejich anglickými vydáními a verzemi sloužícími jako scénáře pro první divadelní adaptace ve Velké Británii. Prostřednictvím archivních materiálů z Oxford University Press a British Library Archive jsou v práci též sledovány úzce propojené procesy vydávání obou her a příprava jejich divadelních adaptací ve Velké Británii. Práce se také snaží poskytnout nový pohled na překladatelskou osobnost Paula Selvera a dokázat, že vzhledem k materiálu, z něhož vycházel, se ve svých překladech nedopustil tak velkých zásahů, jak se někteří jeho kritici domnívali; zde práce navazuje na výzkum Roberta M. Philmuse. Dále je zprostředkován vhled do zásahů (v Česku doposud zřejmě neznámých), jež si v anglických verzích vymínila britská cenzura, a jsou představeni další aktéři, kteří měli vliv na podobu jednotlivých verzí her, jako například Nigel Playfair, Clifford Bax a další.
Rané literární dílo Josefa Čapka v kontextu moderního umění
Kováčová, Eva ; Vojtěch, Daniel (vedoucí práce) ; Wiendl, Jan (oponent)
Josef Čapek patřil k významným českým umělcům, kteří se na počátku 20. století zabývali problémy formy a funkce moderního uměleckého díla. Autorovy výtvarněteoretické úvahy ovlivnily zejména jeho ranou beletristickou tvorbu, která v rámci stylově nejednotné situace v umění, jež panovala v desátých letech minulého století, představuje cenný zdroj poznatků o postoji umělecké veřejnosti k moderním a avantgardním kulturním proudům. Diplomová práce je věnována právě jejímu rozboru v konfrontaci s estetickými kánony těchto uměleckých směrů. Jejím cílem je ukázat, nakolik byl Josef Čapek principy jednotlivých směrů ovlivněn, jak si je osvojil a modifikoval. Výsledkem práce by měl být náčrt Čapkovy cesty od počátečního hledání moderního uměleckého tvaru k postupnému nalézání osobitého autorského výrazu. Klíčová slova Josef Čapek, moderní umění, manifest Česká moderna, novoklasicismus, kubismus, expresionismus
Autorské pohádky bratří Čapků
Tomanová, Kateřina ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Komberec, Filip (oponent)
Tato práce je věnována autorským pohádkám bratří Čapků. První část se zaměřuje na teoretickou charakteristiku pohádky s ohledem na její žánrový vývoj a typologickou diferenciaci, blíže představuje příznačné rysy a historický vývoj pohádky autorské jakožto speciálního typu pohádky. Poukazuje na význam pohádkové tvorby Karla a Josefa Čapka v kontextu prvního velkého rozmachu české autorské pohádky ve dvacátých letech 20. století a připomíná další oblasti spolupráce obou bratří. V následující části práce se prostřednictvím analýzy a interpretace souborů Povídání o pejskovi a kočičce a Devatero pohádek snažíme upozornit na "moderní" prvky v pohádkách. Cílem bakalářské práce je podpoření teoretické charakteristiky žánru autorské pohádky vyzdvihnutím odkazů k modernímu světu v pohádkách bratří Čapků jako je pronikání soudobých reálií a životního stylu či prvků autobiografických. KLÍČOVÁ SLOVA autorská pohádka, Karel Čapek, Josef Čapek, Devatero pohádek, Povídání o pejskovi a kočičce
Jeden o druhém: Co o sobě publikovali bratři Čapkové
Hrdlička, Jan ; Slomek, Jaromír (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Tato práce se zaměřuje na téma doposud spíše okrajové. Věnuje se vzájemné prezentaci Karla a Josefa Čapků za takzvané první republiky. Klade si za cíl odhalit to, jak o sobě bratři v tehdejším tisku psali a jaké byly konkrétní rysy nebo okolnosti čapkovského referování. Text se rovněž věnuje prezentaci bratří Čapků jako autorské dvojice. Naším záměrem je dnešnímu čtenáři představit vztah Karla a Josefa Čapka tak, jak jej mohli vnímat lidé v meziválečném Československu. Teoretická část rozebírá především život obou autorů a jejich postavení v tehdejším světě, ale také mediální situaci první republiky. Praktická část pak analyzuje vzájemné zmínky a vyvozuje z nich vzájemný vztah sourozenců na stránkách československých periodik.
Charakter a proměny beletrie Josefa Čapka
Bechnerová, Michaela ; Merhaut, Luboš (vedoucí práce) ; Holý, Jiří (oponent)
Bakalářská práce Charakter a proměny beletrie Josefa Čapka se zabývá vybraným literárním dílem Josefa Čapka. Poukazuje na motivy a postupy, které prostupují autorovou literární tvorbou. Dále nastiňuje Čapkův umělecký vývoj. V neposlední řadě pak naznačuje spojitost jeho literární tvorby s tvorbou výtvarnou i esejistickými úvahami o umění.
Filosofické aspekty v tvorbě Josefa Čapka
Pulcová, Tereza ; Vojtěch, Daniel (vedoucí práce) ; Málek, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se ve svých dvou částech zabývá pozdní literární tvorbou Josefa Čapka. V první části práce usiluje o interpretaci filosofických aspektů Kulhavého poutníka (pozornost je soustředěna zejména ke specifickému žánru a k principu Čapkova uvažování), v druhé části práce vychází z filosofie existence, konkrétně z filosofického díla Karla Jasperse, a snaží se poukázat na několik styčných bodů, které jsou společné oběma autorům (např. porozumění moderní situaci nebo pojetí smrti).
Rané literární dílo Josefa Čapka v kontextu moderního umění
Kováčová, Eva ; Vojtěch, Daniel (vedoucí práce) ; Wiendl, Jan (oponent)
Josef Čapek patřil k významným českým umělcům, kteří se na počátku 20. století zabývali problémy formy a funkce moderního uměleckého díla. Autorovy výtvarněteoretické úvahy ovlivnily zejména jeho ranou beletristickou tvorbu, která v rámci stylově nejednotné situace v umění, jež panovala v desátých letech minulého století, představuje cenný zdroj poznatků o postoji umělecké veřejnosti k moderním a avantgardním kulturním proudům. Diplomová práce je věnována právě jejímu rozboru v konfrontaci s estetickými kánony těchto uměleckých směrů. Jejím cílem je ukázat, nakolik byl Josef Čapek principy jednotlivých směrů ovlivněn, jak si je osvojil a modifikoval. Výsledkem práce by měl být náčrt Čapkovy cesty od počátečního hledání moderního uměleckého tvaru k postupnému nalézání osobitého autorského výrazu. Klíčová slova Josef Čapek, moderní umění, manifest Česká moderna, novoklasicismus, kubismus, expresionismus
Předtucha blížící se zkázy: předobraz druhé světové války v díle bratří Čapků. Volná interpretace filmového plakátu.
KOPÁČKOVÁ, Stanislava
Diplomová práce se soustřeďuje na dílo bratří Čapků a sleduje jejich předtuchu blížící se zkázy, druhé světové války. Sestává ze dvou částí teoretické a praktické. V praktické části prezentuje plakátový soubor volně interpretující film Huga Haase Bílá nemoc.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.